Mobilisatie van de thoracale wervelkolom

Crossfit brengt ons naar een ontoereikende houding. Dat wil zeggen, een afgeronde rug naar de schouderbladen en de schouders naar voren rollen.

Een zachte mobilisatie is net zo belangrijk als een spierrek!

Het loslaten van de borstspanning kan helpen bij de dagelijkse houding en training (bijvoorbeeld door uw schouders los te laten).

Doel

  • Krijg de mobiliteit van de borst terug
  • Vermijd mobiliteitsbeperkingen en blokkades
  • Verhoog de mobiliteit van de schouders (dankzij een thoraxherstel)
  • Afname van cervicale en lumbale spanningen door een rebalancing van de houding
  • Om de vascularisatie van een heel deel van het lichaam te verbeteren via de corresponderende thoracale segmenten
hernia, rugpijn, wervelkolom-kine-Ganshoren

Kinetische precisie

Een zachte mobilisatie met herhaling kan de bloedtoevoer naar het gemobiliseerde wervelniveau verbeteren.

Deze bloedtoevoer voedt de wervel (capsule, schijf, spier, ligament, ...) door hem meer en meer mobiliteit en flexibiliteit te geven;

Dit is om gewrichtsblokkering te voorkomen en ook om de wervelmobiliteit te verbeteren.

De thoracale wervelkolom is de opkomst van verschillende zenuwen die een groot deel van ons lichaam beheersen in zijn basisactiviteit zoals het hart, de longen, maag, dikke darm, spieren, enz.

Executie

  • 3 keer 30 seconden

Zodra de beweging wordt gecontroleerd en geassimileerd: voer deze uit met een pauze van 3 seconden op het meest gevoelige gebied voordat u opnieuw heen en weer gaat in de bovenrug.

Tips van de fysiotherapeut

  • Strek je met je armen en niet met je rug. Dit zal ontspanning van de rugspieren mogelijk maken.
  • Vermijd samentrekken van je schouders.

Aandachtspunten

  • Houd de stick op het niveau dat je wilt mobiliseren
  • Voel de druk van de stok op de wervel zelf, dit kan gevoelig zijn maar niet pijnlijk!
  • Elke rondreis aarzel niet om het wervelniveau op of af te gaan

belangrijk: Deze informatie wordt hier gepresenteerd als onderdeel van de ontdekking van de reikwijdte van fysiotherapie. Deze oefeningen moeten zonder pijn worden uitgevoerd en vormen geen fysiotherapiebehandeling. Als de pijn aanhoudt, neem dan rechtstreeks contact op met de fysiotherapeut voor een klinische beoordeling.

NL